blank '/> Εν Σώματι Υγιεί - Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας: Είναι το πρωινό μας τόσο σημαντικό..ή το έχουμε Υπερεκτιμήσει..;

Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014

Είναι το πρωινό μας τόσο σημαντικό..ή το έχουμε Υπερεκτιμήσει..;

Είναι το πρωινό μας τόσο σημαντικό..ή το έχουμε Υπερεκτιμήσει..; 

 


 Χρόνια τώρα ακούμε, ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Αλλά η επιστημονική υποστήριξη αυτής της ιδέας ήταν εκπληκτικά φτωχή, ώσπου μια έξαρση νέων ερευνών σε διάφορα πανεπιστήμια - που δημοσιεύθηκαν σε πολλά άρθρα στο τεύχος Αυγούστου του επιστημονικού περιοδικού The American Journal of Clinical Nutrition - θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε για το φαγητό το πρωί.  
 
    Η μεγαλύτερη και πιο προκλητική από τις μελέτες επικεντρώθηκε στο κατά πόσο το πρωινό παίζει σημαντικό ρόλο στην απώλεια βάρους. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμινγχαμ και άλλα ιδρύματα, επιστράτευσαν περίπου 300 εθελοντές, οι οποίοι προσπαθούσαν να χάσουν βάρος. Χώρισαν τυχαία τους εθελοντές ώστε είτε κάποιοι να παραλείπουν το πρωινό, αλλά να τρώνε κανονικά το γεύμα τους, είτε να συνεχίσουν με τις τρέχουσες διατροφικές τους συνήθειες (Κάθε ομάδα περιελάμβανε άτομα που συνήθως έτρωγαν ή παρέλειπαν το πρωινό τους οπότε κάποιοι άλλαξαν τις διατροφικές τους συνήθειες και κάποιοι άλλοι όχι).  
     16 εβδομάδες αργότερα, οι εθελοντές γύρισαν στο εργαστήριο για να ζυγιστούν και κανένας από αυτούς δεν είχε χάσει τόσο πολύ βάρος, ώστε το συνολικό βάρος των ομάδων έμεινε ανεπηρέαστο, είτε έτρωγαν πρωινό είτε όχι.

   
Σε μια άλλη νέα έρευνα – αυτή τη φορά με εθελοντές χωρίς περιττό λίπος – ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Bath, κατέγραψαν της τιμές του μεταβολισμού, τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και τη γλυκόζη του αίματος, σε ηρεμία από τους 33 συμμετέχοντες και έπειτα τους χώρισαν τυχαία σε ομάδες που έτρωγαν ή παρέλειπαν το πρωινό και κατέγραφαν την σωματική τους δραστηριότητα με ειδικό λογισμικό.

    Μετά από 6 εβδομάδες, το σωματικό τους βάρος, ο μεταβολισμός, η χοληστερόλη και οι περισσότερες μεταβλητές της γλυκόζης του αίματος, ήταν περίπου οι ίδιες όπως στην αρχή της έρευνας, ανεξάρτητα σε ποια ερευνητική ομάδα ανήκαν.
     Η μόνη διαφορά ήταν στο γεγονός ότι οι συμμετέχοντες στην ομάδα που έτρωγε πρωινό, φαινόταν να έχει περισσότερη φυσική δραστηριότητα μέχρι τις μεσημεριανές ώρες: Το ειδικό λογισμικό καταγραφής έδειξε ότι οι συμμετέχοντες σε αυτό το γκρουπ κατανάλωσαν περίπου 500 θερμίδες παραπάνω σε χαμηλής έντασης δραστηριότητες. Αλλά τρώγοντας πρωινό, προσλάμβαναν επιπλέον 500 θερμίδες κάθε μέρα.

    Σε αντίθεση με την γενικότερη πεποίθηση του κόσμου, το να παραλείπεις το πρωινό δεν οδήγησε του συμμετέχοντες να καταναλώνουν τεράστια γεύματα το μεσημέρι και το βράδυ, αλλά τους έκανα απλά να είναι περισσότερο υποτονικοί το πρωί.

Οι δύο έρευνες μαζί μας δείχνουν, ότι από την άποψη της απώλειας βάρους «το πρωινό μπορεί να είναι απλώς άλλο ένα γεύμα» σύμφωνα με τα όσα λέει η Emily Dhurandhar, Επίκουρος Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμινγχαμ, η οποία ήταν η επικεφαλής της πρώτης έρευνας: «Η παράλειψη του πρωινού σε αυτές τις μελέτες, δεν πάχυναν τους συμμετέχοντες».

    Ωστόσο κάθε έρευνα ήταν σχετικά μικρής διάρκειας και περιελάμβανε μικρό εύρος εθελοντών. Ο Καθηγητής James Betts που ηγήθηκε την δεύτερη έρευνα με τους «αδύνατους εθελοντές», υποστηρίζει ότι περισσότερες ανεξάρτητες έρευνες χρειάζονται για να κατανοήσουμε τη σημασία του πρωινού. Για παράδειγμα, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, πως αντιδρούν τα σώματα των υπέρβαρων ανθρώπων στα πρωινά γεύματα ή αν ο χρόνος που χρειάζεται για να φτιάξουμε το πρωινό παίζει ρόλο.

    Προς το παρόν, το μόνο επιστημονικό δεδομένο που κρατάμε από τις δύο έρευνες φαίνεται να είναι: Σου αρέσει να τρως πρωινό; Καλώς. Δεν σου αρέσει; Και πάλι καλώς. «Σχεδόν ποτέ δεν τρώω πρωινό» λέει ο Δρ. Μπετς. «Το γεγονός αυτό αποτέλεσε το κίνητρο μου για να διεξάγω αυτή την έρευνα, καθώς όλοι «μου την έλεγαν» και ότι εγώ «θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα»! Βασισμένος στα αποτελέσματα της έρευνάς του, λέει ότι δεν πρόκειται να αλλάξει διατροφικές συνήθειες!
    Διατροφικές συνήθειες δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε η Dr. Dhurandhar, η οποία απολαμβάνει πάντα το πρωινό της, αλλά από δω και στο εξής δεν θα γκρινιάζει στον άντρα της που δεν τρώει το πρωινό του!


Το πρωτότυπο άρθρο δημοσίευτηκε στις 21/08/2014 με τον τίτλο: Is Breakfast Overrated?
από την Gretchen Reynolds

Το πρωτότυπο άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Μια έκδοση αυτού του άρθρου εμφανίζεται τυπωμένο στην σελίδα ΜΜ18 της έκδοσης για τη Νέα Υόρκη στις 24/08/2014 με τίτλο: No-breakfast club


Επιμέλεια-Μετάφραση:
Καραϊωσήφ Αλέξανδρος Μ.Res.



Διαβάστε επίσης άρθρο της ίδιας στην σελίδα μας:

Γιατί όταν γυμναζόμαστε αισθανόμαστε...ευτυχισμένοι;



Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

Επισκεφθείτε μας στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου