Φυσική Άσκηση για μαθητές 5-8 ετών με Αυτισμό (Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς)
Σκοπός αυτού του άρθρου
είναι να παραθέσει μερικές εκπαιδευτικές οδηγίες για την ανάπτυξη των
προγραμμάτων δραστηριότητας για παιδιά με αυτισμό (ηλικίες 5 έως 8 ετών) με
στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή ανάπτυξη της συμμετοχής τους στις δραστηριότητες,
που οργανώνει ο εκπαιδευτικός μέσα και έξω από την τάξη.
Η σωματική δραστηριότητα
είναι ζωτικής σημασίας ώστε να μπορούν να βιώσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής τα
παιδιά με και χωρίς ειδικές ανάγκες (Huettig και O' Connor, 1999). Η σωματική
δραστηριότητα προσφέρει ποικίλα οφέλη στα άτομα με αυτισμό. Μετά από μια μέτρια
αερόβια δραστηριότητα, τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν αύξηση του εύρους της
προσοχής, αύξηση της συχνότητας εμφάνισης θετικών συμπεριφορών ως προς μία
δραστηριότητα και αύξηση ως προς το επίπεδο μιας σωστής απάντησης
(Rosenthal-Malek και Mitchell, 1997). Ένα πρόγραμμα βασισμένο πάνω στη φυσική
δραστηριότητα είναι εύκολο να εφαρμοστεί και έχει αποδειχθεί ότι εμφανίζει
πολλά αποτελέσματα ως προς στον έλεγχο πολλών τύπων ακατάλληλης συμπεριφοράς
που συνδέονται με τον αυτισμό (Allison, Basile, και MacDonald, 1991; Elliott,
Dobbin, Rose, και Soper, 1994).