blank '/> Εν Σώματι Υγιεί - Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας: Η Επίδραση ενός προγράμματος Λάτιν Χορών στις Ρυθμικές-Ψυχοκινητικές Ικανότητες με Ατόμων με Νοητική Αναπηρία

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Η Επίδραση ενός προγράμματος Λάτιν Χορών στις Ρυθμικές-Ψυχοκινητικές Ικανότητες με Ατόμων με Νοητική Αναπηρία

Η Επίδραση ενός προγράμματος Λάτιν Χορών στις Ρυθμικές-Ψυχοκινητικές Ικανότητες με Ατόμων με Νοητική Αναπηρία




 Η παρακάτω πρωτότυπη ερευνητική εργασία αποτελεί την μεταπτυχιακή διατριβή της κ. Ίσερη Σπυριδούλας-Γεωργίας*, Πτυχιούχου Προσαρμοσμένης Φ.Α. 

Εκπονήθηκε στα πλαίσια των απαιτήσεων του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Α.Π.Θ. με τίτλο «Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία» στην κατεύθυνση της Ειδικής Φυσικής Αγωγής/Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας


   Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι η επίδραση ενός προγράμματος λάτιν χορών στις ρυθμικές - ψυχοκινητικές ικανότητες ατόμων με νοητική αναπηρία. Η ρυθμική - ψυχοκινητική ικανότητα και η βελτίωσή τους αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην ανάπτυξη και εκμάθηση βασικών κινητικών δεξιοτήτων του ατόμου. Η ανάπτυξη της ρυθμικής ικανότητας αποκτά ιδιαίτερη σημασία όταν αναφέρεται στο χώρο των ατόμων με ειδικές ανάγκες στον οποίο εντάσσονται και τα άτομα με  νοητική αναπηρία. 
   Η σπουδαιότητα του θέματος της παρούσας εργασίας ανάγεται στη σύνδεσή του με τη δυνατότητα βελτίωσης των γενικότερων κινητικών ικανοτήτων των ατόμων αυτών, γεγονός που συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής τους αλλά και στην ομαλή κοινωνική τους ένταξη. 

Περίληψη (ακολουθεί ολόκληρη η έρευνα σε full text)

   Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η επίδραση ενός προγράμματος λάτιν χορών στις ρυθμικές- ψυχοκινητικές ικανότητες ατόμων με νοητική αναπηρία. Στην έρευνα έλαβαν μέρος (19) άτομα, 22 έως 39 ετών (κορίτσια= 12 ,αγόρια=7) με μέτρια νοητική υστέρηση από το ΚΔΑΠ- ΜΕΑ, (Κέντρο Δημιουργικής απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία) του Ιδρύματος Χρονίως Πασχόντων « Η ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ».  
   Τα άτομα του δείγματος χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την ομάδα παρέμβασης ( 9 άτομα) και την ομάδα ελέγχου (10 άτομα). Η ομάδα παρέμβασης συμμετείχε σε χορευτικό πρόγραμμα διάρκειας 12 εβδομάδων, με δύο μαθήματα, των 60 λεπτών, την εβδομάδα. Πραγματοποιήθηκαν τρεις μετρήσεις για όλα τα άτομα: πριν την εφαρμογή (αρχική), στο τέλος του παρεμβατικού προγράμματος (τελική-12η εβδομάδα), και τέσσερις εβδομάδες μετά τη λήξη του προγράμματος (διατήρησης- 16η εβδομάδα). Χρησιμοποιήθηκαν δοκιμασίες, οι οποίες αξιολογούσαν τη ρυθμική και την ψυχοκινητική ικανότητα, των ατόμων με μέτρια νοητική υστέρηση που συμμετείχαν στην έρευνα. Για την μέτρηση της ικανότητας του ρυθμού χρησιμοποιήθηκε το High/ Scope Beat Competence Analysis Test. Για τη μέτρηση των ψυχοκινητικών ικανοτήτων χρησιμοποιήθηκαν α) Το τεστ «The time up and Go», β) Ισορροπία δυναμική (Τandem test), ισορροπία στατική (flamingo test) και οπτικοκινητικός συντονισμός. Από τα αποτελέσματα  προέκυψε ότι η ομάδα παρέμβασης παρουσίασε στατιστικά σημαντική βελτίωση στην ρυθμική ικανότητα στους 120 χτύπους (F=27.741, p<0.05), στους 130 χτύπους (F=22.098, p<0.05). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της ψυχοκινητικής ικανότητας προέκυψε στατιστικά σημαντική βελτίωση για την ομάδα παρέμβασης α) στο «The time up and Go» (F=3.563, p<0.05), στην στατική ισορροπία (F=9.065, p<0.05) και στον οπτικοκινητικό συντονισμό (F=6.228, p<0.05), ενώ δεν προέκυψε σημαντική επίδραση στην δυναμική ισορροπία (F=1.459, p=0.111>0.05). 
   Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε στατιστικά σημαντική διαφορά στην ρυθμική και ψυχοκινητική ικανότητα μεταξύ της 1ης και 3ης μέτρησης (p<0.05) και μεταξύ της 1ης μέτρησης και της μέτρησης follow-up (p<0.05). Στην ομάδα παρέμβασης παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής μέτρησης (p<0.05), ενώ στην ομάδα ελέγχου δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά σε καμία από τις μετρήσεις. 
   Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι o χορός συμβάλει στην ανάπτυξη των ρυθμικων και ψυχοκινητικων ικανοτήτων του συγκεκριμένου δείγματος.



Κατεβάστε ολόκληρη την εργασία (full text), δωρεάν, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:




Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:

Η Ίσερη Σπυριδούλα - Γεωργία είναι Καθηγήτρια Φ.Α., απόφοιτη του Τ.Ε.Φ.Α.Α Α.Π.Θ με Κύρια Ειδικότητα Ειδική Φ.Α.- Θεραπευτική Γυμναστική. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία με Ειδίκευση στην Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα/Ειδική Φ.Α. από το Τ.Ε.Φ.Α.Α  του Α.Π.Θ.
Δραστηριοποιείται σε αθλητικούς συλλόγους και ΑΜΕΑ της Κέρκυρας. Συμμετέχει σε συλλόγους και φορείς που προωθούν και προασπίζουν τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ. Εργάζεται ως δασκάλα χορού  (λάτιν, hip-hop, reggaeton) και παρέχει προγράμματα γυμναστικής σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες/ ΑμεΑ. Τους καλοκαιρινούς μήνες δραστηριοποιείται σε θαλάσσια σπορ. Γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Κέρκυρα τα τελευταία 4 χρόνια. 

Contact:

email:spiridoulaiseri@hotmail.com

facebook: Spiridoula Iseri

Instagram:https: Spiridoula Iseri

1 σχόλιο :

  1. Εξαιρετική. Ο κλάδος μας έχει ανάγκη από τέτοια άτομα! Ιδιαίτερο ενδιαφέρον το θέμα με το Latin !!!Μπράβο Σπυριδούλα. ��

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Το "Εν Σώματι Υγιεί" δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.