Οδηγός Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΑμεΑ
Τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που
εκπονούνται στα πλαίσια της Ειδικής αγωγής είναι ποσοτικά περιορισμένα και η
επιμόρφωση των εμπλεκομένων στον τομέα της Ειδικής Αγωγής για την υλοποίηση
Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων ελλιπής. Ωστόσο, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Ειδική Αγωγή δύναται να συσχετιστούν, καθώς και οι δύο κλάδοι
επιδιώκουν να καλλιεργήσουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα και να προάγουν τη
συμμετοχικότητα των εκπαιδευομένων. Βάσει των σύγχρονων παιδαγωγικών απόψεων η
διαφορετικότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες δεν τους στερεί το δικαίωμα και
την ικανότητα εμπλοκής τους στα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα ως
ενεργοί πολίτες. Η Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση, λοιπόν, είναι ένας δρόμος κοινωνικής ενσωμάτωσης, αποδοχής και
ενεργής συμμετοχής για όλους, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με ειδικές
ανάγκες, προάγοντας την ευαισθητοποίησή τους σε περιβαλλοντικά θέματα.
Για το λόγο αυτό, το Μικτό
Κέντρο Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας Απασχόλησης και Κατάρτισης ΑμεΑ (ΚΔΗΦ) “Τα Παιδιά της Άνοιξης” και η
Περιβαλλοντική Οργάνωση για την προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων iSea ξεκίνησαν το Μάρτιο του 2017 μια πολύ ενδιαφέρουσα
συνεργασία με στόχο την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των ωφελούμενων του
ΚΔΗΦ σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.
Η συγκεκριμένη Δράση με τίτλο ‘Μόνο όλοι μαζί μπορούμε! Στη φύση δεν
υπάρχουν διακρίσεις’: Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ευαισθητοποίησης
Ατόμων με Αναπηρία, χρηματοδοτήθηκε από το Κοινωφελές Ίδρυμα
Ιωάννη Σ. Λάτση, στο πλαίσιο του Προγράμματος “Σημεία Στήριξης”, μιας κοινής
πρωτοβουλίας του Κοινωφελούς Ιδρύματος ΤΙΜΑ, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη
Σ. Λάτση, του κοινωφελούς οργανισμού Hellenic Hope και του Ιδρύματος Μποδοσάκη.
Η Δράση
υλοποιήθηκε σε τρεις φάσεις. Αρχικά, πραγματοποιήθηκαν έξι εσωτερικές δράσεις
στις εγκαταστάσεις του ΚΔΗΦ “Τα Παιδιά της Άνοιξης”, κατά τις οποίες οι
ωφελούμενοι είχαν την ευκαιρία να μάθουν ενδιαφέροντα πράγματα σχετικά με τα
ζώα της θάλασσας, τους κινδύνους της ρύπανσης των υδάτινων οικοσυστημάτων, αλλά
και την αξία και τους τρόπους της ανακύκλωσης μέσα από τη συμμετοχή τους σε
βιωματικές δραστηριότητες και περιβαλλοντικά παιχνίδια. Σε δεύτερη φάση
πραγματοποιήθηκαν τρεις εξωτερικές δράσεις σε μέρη πλούσιας φυσικής ομορφιάς
της ευρύτερης περιοχής της Ημαθίας, όπου έγινε προσπάθεια να εφαρμοστούν οι
νέες γνώσεις σχετικά με την προστασία του
περιβάλλοντος. Η τρίτη και τελική φάση περιλάμβανε τη συγγραφή του παρόντος
οδηγού με στόχο τη διανομή του σε όλα τα Κέντρα που ασχολούνται με ΑμεΑ, σαν
μια πρόταση ενός περιβαλλοντικού προγράμματος με εφαρμογή στο χώρο της ειδικής
αγωγής.
Ο οδηγός
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή αποτελεί ένα βοήθημα προς τους
εμπλεκόμενους στον τομέα της ειδικής αγωγής που ενδιαφέρονται να πραγματευτούν
περιβαλλοντικά ζητήματα μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες.
Ο συγκεκριμένος
οδηγός χωρίζεται σε τρία μέρη: α)το θεωρητικό πλαίσιο, όπου παρουσιάζονται με
λίγα λόγια οι έννοιες της Ειδικής Αγωγής και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,
β)το πρακτικό κομμάτι, όπου παρουσιάζονται αναλυτικά οι δραστηριότητες, τα
παιχνίδια και το υλικό που χρησιμοποιήθηκαν κατά την υλοποίηση της Δράσης και
γ)τα αποτελέσματα της Δράσης αυτής, όπου περιγράφονται τα οφέλη ως προς τους
συμμετέχοντες.
Για να δείτε και να κατεβάσετε τον Οδηγό Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΑμεΑ πατήστε ΕΔΩ
Πηγή: tapaidiatisanoixis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Το "Εν Σώματι Υγιεί" δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.