blank '/> Εν Σώματι Υγιεί - Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας: Παρουσίαση Βιβλίου: "Διδασκαλία Αθλημάτων για Άτομα με Αναπηρία"

Κυριακή, 9 Ιουλίου 2017

Παρουσίαση Βιβλίου: "Διδασκαλία Αθλημάτων για Άτομα με Αναπηρία"

Παρουσίαση Βιβλίου:

"Διδασκαλία Αθλημάτων για Άτομα με Αναπηρία" 

Οδηγός για Καθηγητές Φυσικής Αγωγής





    Η ένταξη των αθλημάτων για 'Ατομα με Αναπηρία στο πρόγραμμα σπουδών και στα σχολεία και/ή η διδασκαλία τους στους αθλητικούς συλλόγους, έχοντας ως διπλό στόχο α) να συμβάλλει στη δημιουργική συνύπαρξη μαθητών και μαθητριών με και χωρίς αναπηρία και β) να βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα διδασκαλίας σε “περιβάλλον ένταξης” των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής και των προπονητών αθλητικών συλλόγων:

Αποτελεί στους καιρούς μας, ή αλλιώς, είναι με κριτήριο τις δοσμένες απαιτήσεις της πολύ-πολιτισμικής κοινωνίας στην οποία ζούμε, αναγκαιότητα! 

Ως τέτοια (αναγκαιότητα) στις προηγμένες κοινωνικά χώρες όλο και πιο ενεργά με την πορεία των χρόνων υπηρετείται, δηλαδή όλο και λιγότερο συζητιέται και όλο και περισσότερο ασκείται (η ένταξη) στην πράξη. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις καθυστερημένες κοινωνικά χώρες, όπου όσο λιγότερο στη διάρκεια του χρόνου ασκείται τόσο περισσότερο διατυμπανίζεται, δηλαδή προβάλλεται και/ή αποθεώνεται ως η εναρμονισμένη με την πρόοδο θεωρία. Από κάθε είδους ημιμαθείς και ανόητους, μια ζωή ταμένους σε ρόλο τυμπανιστή της προόδου που με περίσσιο πάθος διαρκώς προ-αναγγέλλεται χωρίς όμως ποτέ να καταφτάνει. Από κατά φαντασία κοινωνικούς πρωτοπόρους της ένταξης, στη πραγματικότητα τίποτε άλλο από πλήρως ενταγμένα στη κοινωνική καθυστέρηση παράγωγά της, ταμένα διαρκώς να την αναπαράγουν.

Πώς μπορεί να υπηρετηθεί στην πράξη η αναγκαιότητα, ενάντια στο ευδόκιμο στις καθυστερημένες κοινωνικά χώρες είδος των κατά φαντασία πρωτοπόρων της; Ένας και μοναδικός είναι ο τρόπος, διαρκής υπόδειξη των δοσμένων διεθνώς πήχεων της προόδου το περιεχόμενό του, ή αλλιώς των διαμορφωμένων εργαλείων γνώσης που αυστηρά και συγκεκριμένα (δοκιμασμένα) την ασκούν. Η υπηρέτηση στη πράξη της (διαρκούς) αναγκαιότητας προόδου προϋποθέτει ασκήσεις προόδου στη πράξη, όσο περισσότερες τόσο το καλύτερο, τίποτε δεν προκύπτει “πρωτοπόρα αφ υψηλού” άνευ προηγούμενης εξ-άσκησης.


“Διδασκαλία Αθλημάτων για Άτομα με Αναπηρία”, με την γνωστική υπογραφή ενός διεθνούς εμβέλειας  “σοφού” στο πολύ συγκεκριμένο/αυστηρό αντικείμενο – ο συγγραφέας Δρ. Ron Davis ήταν επί σειρά πολλών χρόνων πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φυσικής Αγωγής και Αναψυχής για Άτομα με Αναπηρία στις ΗΠΑ (National Consortium for Physical Education and Recreation for Individuals with Disabilities) – στην ελληνική γλώσσα από τις εκδόσεις ΠΕΔΙΟ, με τις εγκυρότατες μεταφραστικές υπογραφές των (αδελφού) Εμμανουήλ Σκορδίλη και Βασίλη Καλύβα. Ένας πραγματικός πήχης, ένα αληθινό εργαλείο, άμεσης χρήσης από όσους και όσες γνωρίζουν (το στοιχειώδες) ότι τα εργαλεία δημιουργούνται για να χρησιμοποιούνται και όχι για να συζητιούνται. 

Οι εκπαιδευτικοί και οι προπονητές που θα το “πιάσουν στα χέρια τους” καλούνται να το χρησιμοποιήσουν – οι αναλυτικές οδηγίες χρήσης και η εξοικείωση με αυτές είναι μέρος του περιεχομένου, όπως συμβαίνει άλλωστε με κάθε αληθινό εκπαιδευτικό εργαλείο που είναι πράγματι αυτό που δηλώνει - τόσο για να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους όσο και για να ενσωματώσουν το σύνολο του περιεχομένου του στην καθημερινή δουλειά τους. Οι φοιτητές και φοιτήτριες, είτε παιδαγωγικών είτε γυμναστικών σχολών, από πλευράς τους θα εμπλουτίσουν και εμβαθύνουν τις γνώσεις τους, κατανοώντας εμπράκτως ότι το μείζον των σύγχρονων καιρών ζητούμενο της ανάπτυξης στο μέγιστο των κινητικών, ψυχοκοινωνικών και  γνωστικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών (ή αθλούμενων) προϋποθέτει πέραν όλων των άλλων αναπτυγμένη σε πολύ υψηλό επίπεδο ικανότητα προσαρμοστικότητας στο “ευμετάβλητο” του μαθησιακού περιβάλλοντος. 

*Σύνοψη:  Το βιβλίο αυτό - στο πρώτο μέρος του - απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ώστε να μπορούν να εντάξουν τα αθλήματα για άτομα με αναπηρία στο γενικό πρόγραμμα διδασκαλίας τους. Εξηγεί τα στάδια αυτής της διαδικασίας (σχεδιασμός προγράμματος, αρχική μέτρηση και αξιολόγηση κινητικών δεξιοτήτων, εφαρμογή προγράμματος, διδασκαλία και επαναξιολόγηση προγράμματος και μαθητή) και δίνει τα απαραίτητα παραδείγματα σωστής εφαρμογής της.


Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, παρουσιάζονται 7 αθλήματα για άτομα με αναπηρία (καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο, ποδόσφαιρο σάλας με αμαξίδιο, αντισφαίριση με αμαξίδιο, πετοσφαίριση καθιστών, γκόλμπολ, σλάλομ και μπότσια), παρέχονται οι βασικές πληροφορίες γι’ αυτά (αγωνιστικός χώρος, έναρξη, διάρκεια, κανονισμοί, ποινές) και για τις κινητικές δεξιότητες που απαιτούν από τους αθλητές. Ανάλογα με το επίπεδο λειτουργικότητας των μαθητών με αναπηρία, προτείνονται για το κάθε άθλημα διάφορα παιχνίδια και δραστηριότητες (που εξασκούν τις συγκεκριμένες τους δεξιότητες) καθώς επίσης και προσαρμογές των δραστηριοτήτων στους ενταξιακούς στόχους της εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου